![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
|
![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Методическая разработка .Министерство Образования Чувашской Республики
Работу выполнила учительница начальных классов Верхнеаккозинской ООШ Лукина Светлана Владимировна
Верхнее Аккозино-2008
Урок теми%
Сывлёхлё пулас тесен???
Урок теллев.сем% 1?Ачасене сывлёх =ынна чи кирл. япала иккенне тав=ёрса илме пулёшасси? 2?Ачасен =ыхёнуллё пуплевне: тавракурёмне аталантарасси? 3?Ачасене сывлёха упрама:=ир.п сывлёхлё пулма в.рентесси?
Урок конспекч. Слайд -Сывлёх сунатёп: ачасем?Шёппён ларёр?Паян эп. сир.нпе урок ирттерме питех те хавас? Мана Светлана Владимировна тесе ч.не==.? Ачасем: айтёр-ха п.р-п.рин =ине ёшшён пёхса ил.п.р те кулёпёр? Урок тёршш.пех сир.н пит =инче хаваслё кулё пултёр? -Эпир паян сир.нпе «Сывлёх» поездпа =ула тухёпёр?Т.рл.- т.рл. станцисене =итсе курёпёр? -Сир.н поездпа каяс килет-и; -Акё пир.н поезд? Слайд Пурте вырна=са лартёмёр:тапранса кайрёмёр?
1-м.ш. –Ырё кёмёллёх станций.? Сир.н умра ЛевТолстой =ырнё «Пакшапа Кашкёр» калав?Пурте вуласа тухёр? Слайд
Пакшапа кашкёр? Пакша турат =инчен турат =ине сиккелен.? Вёл астумасёр =.рте =ывёракан кашкёр =ине \кн.? Кашкёр тарёхса кайнё та пакшана =исе ярасшён пулнё ? Пакши вара% -Кашкёр тус: эс. тархасшён мана ан тив : ир.ке ярсамчч.:_ тен.? Кашкёр. % -Юрать?Кала-ха эс. мана: м.нш.н эсир пакшасем: яланах савёнё=лё:хавас; Пире вара:кашкёр- кашамансене :яланах кичем; Сир.н =ине пёхатён та:эсир п.рмай вылятёр:кулатёр; -Кашкёр тус: эс. малтан мана в.=ертсе яр:эп. санран хёратёп ? Кашкёр пакшана в.=ертсе яч.? Леш. вара йывё= =ине =и=.м пек хёпарса тарч. те % -Санён пурнё=у м.нш.н лайёхах маррине калёп? Эс.:сёрё тус:ырё кёмёллах мар =ав:ытти ч.рчунсем те сана курсан хёраса кая==.: тарса пытана==.? Никама та юратмастён =ав эс.? +авёнпа та кичем сана: хёвёрт чирлет.н?Эпир вара пакшасем: никама та япёх тумастпёр% п.р- п.рне юрататпёр: кил.штерсе пурёнатпёр: =ут=анталёка юрататпёр? +авёнпа сывлёхлё та эпир?
-Кам саспа вуласшён; Текстра м.нсем =инчен вуларёр; Хёш. кил.шмер.; М.нш.н; Хёш ч.рчун. сире кил.шр.;М.нш.н; Вёл каланё хёш предложений. Уйрёмах кил.шр.; _Ачасем:айтёр-ха эпир те сир.нпе =ак юлашки предложение пакшасем вырённе ачасем тесе вулёпёр?
Сир.н :ачасем:хёш ч.рчун. пек пулас килет;
-Ачасем: хал. сир.н кёмёл м.нлерех; Сулахай енчи сёмахсемпе е сылтём енчисемпе кил.шет.н; Кам вуласа парасшён; Слайд -Пит. лайёх? Хёш енчи ача сире кил.шет;М.нш.н; Ачасем: пир.нтен ырё кёмёл тухса тёрсан- эпир хамёр та сывё пулёпёр? Вара пир.н =умра =ывёх =ынсем: юлташсем яланах пул.=?
2-м.ш. –Такмаксен станций.? Сир.н кёмёл лайёх пултёр тесе хал. Кольёпа Аня частушкёсем юрласа пар.=?
3-м.ш. –Ваттисен сёмах.сен станций.? Сире ваттисен сёмах.сене 2 пая уйёрса панё? Сир.н в.сене т.р.с пухмалла Сывлёхлё пулас тесен – сахал =и те сахал .=? Сывлёхран хакли ним те =ук? Сывлёха сутён илме =ук? Сывлёх вёл-пурлёх? Сывё =ынна тухтёр кирл. мар? Сывлёх пулсан пуринчен пуян
Пурте п.рле =ак сёвва вулар-ха Слайд
4-м.ш. –Физкультура станций.?
Кёштах канса ил.п.р?
?Эп. эмел курёк.сем кётартатёп - сир.н вара м.н ятлине п.лмелле?
6-м.ш. –Тупмалли юмахсен станций.?
1?Чирлесесс.н пулёшатёп: кам ман к.пене хывать: =ав ку==ул. юхтарать?(Сухан)
2?+\л т\пере вёл =\рет: Вутёсёрах =унтарать: пурне те вёл ёшётать?(Х.вел)
3?Кашта тулли шурё чёх(Шёлсем)
4?Чупнё чух чупатёп: Чарёнсан \кет.п?(Велосипед)
5?Сим.с-сим.с =\=.м пур: Х.рл.-сарё сёнём пур: Сан шёлу айне пулсассён Кёчёрт- кёчёрт тух. Сассём?(Киш.р)
6?Ш.в.:шыв мар: Шурё - юр мар(С.т)
7?Хёрах ураллё пиччен пин саплёк?(Купёста)
8?Чёп-чёмёркка: чёмёркка Турат =инче йёлтёркка?(Панулми)
9?П\рт тулли пурёна==.: ч\рече те касайма==.?(Хёяр)
7-м.ш. –«Усёллё канашсен» станций.? 1?П.лет.р-и: тусёмсем: =ын нумай =иет тата хусканусем тумасть пулсан :мёнтёрланса каять ?Ун пек =ыннён .=лес те:чупас та: утас та килмест? В.сем хёвёрт ывёна==.? 2?П.лет.р-и: тусёмсем:=ын пылак нумай =иет пулсан:унён шёлсен чир. - КАРИЕС пу=ланать? Анчах сахёрлё япаласене =имес.рех пурёнмалла мар-=ке? В.сем пир.н пу= мимине лайёхрах .=леттере==.?Апла пулсан ви=ине п.лсе =имелле сахёра? 3?П.лет.р-и: тусёмсем :.л.к-авал Греции =.ршыв.нче пысёк чулсем =ине =апла =ырса хёварнё% Вёйлё пулас тесен – чуп: Хитре пулас тесен - чуп: Ёслё пулас тесен – чуп? Апла пулсан :тусёмсем :айтёр-ха кашни кунах й.лт.рпе те: =уран та чупар? 4?П.лет.р-и: тусёмсем :паллё ученёй Иван Павлович Павлов каланё % «С.т вёл – Т.л.нтерм.ш апат»?Чёнах та : с.тре пир.н организма кирл. белоксем те: =усем те:углеводсем те: витаминсем те: тёварсем те =ител.кл.?1 стакан с.три белоксем 2 чёх =ёмартипе танлаша==.? Ачасен куне 2 стакан с.т .=меллех?
8-м.ш. –Х.вел станций.?
М.н-ши вёл =ир.п сывлёх;
+ир.п сывлёх -Хускану -Ырё кёмёл -Тасалёх -Кун й.рки -Т.р.с апатланни -+емьери кил.ш\ -Спорт -Организма пи=.хтерни -Ырё .= 9-м.ш. –«Пир.н =ир.п сывлёх» йывё= станций.? -Сир.н сывлёх м.нле; Сир.н пурин те хёвёрён Алё - =ул=ёсем пур ?Айтёр-ха ачасем хал. эпир =ав =ул=ёсем =ине хамёр ятсене =ырса хурар? +ул=ёсене «Пир.н =ир.п сывлёх» йывё= =ине =ыпё=тарса хурёпёр?+ак йывё= м.нле хитре: =ир.п: сир.н те =авён пек =ир.п сывлёх пултёр? Яланах вёйлё: ёслё:ырё кёмёллё пулар?
Сир.н сывлёх м.нлерех; +акёнти ыйтусене вуласа тухёр та «+апла» е «+ук» сёмахсем лартса тухёр?
Анкета «Санён сывлёху м.нлерех;» 1? Манён пыр ыратать? 2? Манён сёмса юхать? 3? Хашп.р чухне манён хёлха ыратать 4? Манён шёлсем те чирл.? 5? Манён п.рмаях хырём ыратать? 6? Хашп.р чухне манён пу= ыратать 7? Манён п.рмаях хёсас килет 8? Эп. кашни =улах гриппа чирлет.п? 9? Мана тем т.рл. чир те аптёратать? 10? Чирлен. пирки эп. п.рмаях шкултан юлатёп
Хёш. ытларах пулч. – «+апла» е «+ук» Хёвёр сывлёха =ир.плетесси =инчен шухёшлёр?
Тема урока: Информация и ее свойства: смысл,описание,оценка.
Аннотация:Данная тема следует за темой «Информация».На данном уроке учащиеся получают знания о свойствах информации.Объяснение нового материала опирается на личный опыт детей.Для поддержания хода урока создали Презентацию из 9 слайдов,придумали оригинальные задания.
Оборудование:1.Компьютер для учителя. 2.Мультимедийный проектор. 3.Слайды.
Литература: 1.АВ.Горячев «Информатика в играх и задачах.» 2.С.В.Симонович «Информатика.». 3.Энциклопедия для детей .Информатика. 4.И.К.Сафронов «Задачник-практикум по информатике.» 5.Н.В.Софронова,Н.В.Бакшаева,А.А.Бельчусов «Информатика»
План урока: 1. Органзационный момент. 2.Сообщение темы и целей урока. 3. Физкультминутка. 4. Объяснение нового материала. 5. Закрепление. 6. Подведение итогов урока.
Цели: Образовательные: а ) формирование первоначальных представлений об информации; б) познакомить со свойствами информации . Развивающие: а ) развитие познавательных умений ; б ) формирование умений выделять главное; в) развитие наблюдательности; г) развитие воли и самостоятельности. Воспитательные: а) воспитание мотивов труда ; б ) добросовестного отношения к труду; в) воспитание дисциплинированности; г) воспитание мотивов учения, положительного отношения к знаниям.
Задачи: научить пользоваться информацией, которая их окружает.
Организационная форма проведения урока: безмашинный.
1.Организационный момент.Презентация.Слайд№1.Слайд№2
1). Сообщение темы и целей урока. -Ребята,на сегодняшнем уроке мы с вами познакомимся со свойствами информации..К нам на урок пришла Малышка.С нами она будет играть и выполнять разные задания.Слайд№3
2) Физкультминутка.Слайд№4 Рано утром малышок В школу к нам стучится Открывайте шире двери Я пришел учиться. 2.Повторение изученного материала. -Ребята ,давайте вспомним,что такое информация?Слайд№5,6. 2.Обьяснение нового материала. 1)Ребята,наша Малышка хочет с вами познакомиться.Ответьте на следу- ющие вопросы. _Как тебя зовут? __________________ _Как называется место на Земле,где ты живешь? _______________________ _Сколько тебе лет? _________________ _Расскажи о себе что-нибудь(чем ты занимаешься в свбодное время,какие
фильмы любишь смотреть и другое) ______________________ 2) Подумай,о чем ты еще не рассказал.Если полоска_это вся информация о тебе,покажи(закрась часть полоски ),какую часть информации ты рассказал о себе. _________________________ !_________________________!
Каждый день мы узнаем что-то новое,получаем информацию. Без информации человек не мог бы жить.Информация-это сведения об окружающем нас мире.Она позволяет находить пищу,перемещаться,избегать опасностей,спасаться от жары или холода.Знания,которые ты получаешь на уроках,которые ты читаешь в книгах,приключения,которые ты смотришь по телевизору-все это тоже информация.Каждый день мы узнаем новое –то есть мы получаем информацию.
3)Практическое задание– Напиши,для кого информация может быть полезной,а для кого нет.
4)Практическое задание
1.Это картина. 2.На картине изображено растение. 3.На картине изображен кактус. 4.Кактусы растут в жарких странах. 5.Кактусы могут жить без воды очень долго.
5)Практическое задание Выбери самое точное сообщение о возрасте Сережи(обведи карандашом)
2.Сереже уже 9 лет. 3.Сереже 9 лет,10 месяцев,16 дней. 4.Сереже больше пяти лет.
6)Практическое задание Укажи (соедини стрелками )для кого может быть актуальны следующие сообщения.
Слайд№7 3.Закрепление нового материала.
1.Физкультминутка. Много ног у осьминога, Все они ему нужны. Заменяют ему руки, Очень ловкие они.
2.Практическое задание Опиши каждую картину по плану: ЭТО______________ У КОТОРОГО ЕЩЕ ЕСТЬ_____________
3.Практическое занятие Дорисуй следующую фигуру.
4. Этап подведения итогов: 1. - Чем мы сегодня занимались? - Как вы думаете, пригодятся ли вам в жизни эти знания? По первым буквам названий нарисованных предметов прочитай Слово. . Слайд№9
Литература: 1. А.В.Горячев «Информатика в играх и задачах» 2.С.В.Симонович «Информатика» 3.Энциклопедия для детей «Информатика» 4.И.К.Сафронов «Задачник-практикум по информатике» 5.Н.В.Софронова,Н.В.Бакшаева,А.А.Бельчусов «Информатика»
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||
НАЦИОНАЛЬНЫЙ ФОНД ПОДГОТОВКИ КАДРОВ. ИНФОРМАТИЗАЦИЯ СИСТЕМЫ ОБРАЗОВАНИЯ. Сайт сделан по технологии "Конструктор школьных сайтов". |